Etienne van Heerden Veldsoirée, 25-27 Julie 2025 + Innibos Boekenaweek, 28-30 Augustus 2025

LUNA PAIGE – OM DIE STERFLIKHEID VAN BLOMME EN MENSE

Etienne van Heerden Veldsoirée, Cradock 2025, ook aangepas vir die Innibos Boekenaweek, Kaapsehoop, 2025

Musiek en literatuur is van die mensdom se kragtigste vorme van uitdrukking. Hulle leef vir eeue in simbiose met mekaar. Beide kan natuurlik stories vertel, diep emosies ontlok, en die kulturele waardes van ‘n tydperk reflekteer. Ek begin graag hierdie viering van musiek en letterkunde met lirieke wat ek in 2014 geskryf het.

 Flower & Song – Azteekse inspirasie

Die lied Flower & Song is geïnspireer deur die digkuns van die Asteke. Ek het vir die eerste keer met hul poësie kennis gemaak in Robert James Waller se roman Puerta Vallarta Squeeze. Waller, bekend vir The Bridges of Madison County, gebruik daar ’n aanhaling wat my nuuskierigheid aangewakker het en my op ’n pad van ontdekking geplaas het.

Die Azteke was ’n beskawing wat tussen 1300 en 1521 ’n belangrike rol in die Meso-Amerikaanse kultuur gespeel het. As hulle nie besig was om in oorloë te veg nie, was hulle besig om te kuier, liefde te maak, te filosofeer, te dig, te sing en te dans. Hul digkuns het dikwels die ryk kulturele, spirtuele en filosofiese dimensies van hul kultuur gereflekteer. Nie net het hulle geglo in die krag van woorde, die belang van redevoering en retoriek nie, maar het hulle ook ‘n diep konneksie met musiek gehad. Die struktuur en styl van hul digkuns het sterk gesteun op musiek – spesifiek ten opsigte van die behoud en weergee van informasie. Gedigte en liedjies is dikwels ingespan om gekose narratiewe vanuit die adelike huise onder die gepeupel te versprei. Omdat die orale komponent so intrinsiek tot hul kultuur was, en poësie gekoppel was aan musiek en lewendige uitvoering – is die digkuns dikwels begelei met die speel van instrumente soos tromme, fluite en ander interessante perkussie-instrumente. Musiek het emosionele intensiteit aan die uitvoering verleen en het gesorg vir ‘n multi-sensoriese gehoorervaring. Nie veel anders as vandag nie.

Daar is natuurlik sterk gesteun op simbolisme. Veral natuursimbole is ingespan. Die blom (flower) het dikwels skoonheid en verganklikheid verteenwoordig, terwyl die lied (song) digkuns, vreugde en die essensie van die lewe gesimboliseer het. Die blom was ook ‘n simbool van die korstondigheid van menseverhoudings. Darem gelukkig ook ‘n simbool van die natuurlike lewe-dood-lewe siklus (life-death-life cycle). Die lied op sy beurt, was weer nie net ‘n viering van ons tyd hier op aarde nie, maar ook ‘n viering van die ontsterflikheid van kuns – die mens se enigste werklike nalatenskap – die geleentheid om ten volle te floreer – te blom.

FLOWER & SONG

Vanaf die album Borders & Beyond (2014).

They say all that’s left

Are flowers and sad songs

Where the wise men

And warriors used to be

They say we’re like spring grass

We come only to sleep

They say we’re like spring grass

Only to dream

They say the Earth is the place of the fleeting moment

 

But there are a million firelighters in the sky

A million layers of earth beneath our feet

A million precious moments as we blink our eyes

Heaven is nowhere – heaven is everywhere

 

So, rain down on me all those fresh cut flowers

Rain down on me all those beautiful songs

Rain down on me all your unanswered questions

Rain down on me all your good and your wrongs

 

For you know the Earth is the place of the fleeting moment

 

But there are a million firelighters in the sky

A million layers of earth beneath our feet

A million precious moments as we blink our eyes

Heaven is nowhere – heaven is everywhere

 

So, I erect my drum – assemble my friends, aya!

We paint with flowers, with songs give colour!

I erect my drum – give shade to those who live on Earth

We’ll dance abundantly in this book of paintings

 

We won’t flower in vain. We won’t flower in vain. We won’t flower in vain.

Luister gerus na die lied op YouTube. Ook beskikbaar op alle musiekplatvorms (Spotify, Apple ens.)

Musiek en literatuur: wedersydse inspirasie

Ons weet poësie en musiek het gemene elemente. Ons is veral bekend met die belang van ritme in beide kunsvorme. Literatuur is histories ook deur die strukturele aard van musiek beïnvloed. Voorbeelde hiervan is digters vanuit die Romantiese era (Byron, Keats, Coleridge, Wordsworth, Shelley) wie aanklank by die musikale vorm van die tyd gevind het. Modernistiese skrywers soos Eliot en Joyce het weer aanklank gevind by die strukturele vorm van Avant-Garde musiek en komponiste soos Stravinsky. Jazz en improvisasie het weer ‘n groot impak op die Beat Generasie se skrywers soos Kerouac en Ginsberg gehad.

Omgekeerd het musikante natuurlik ook hul inspirasie in literatuur gevind: Shakespeare se werk het aanleiding gegee tot talle operas, en Goethe se Faust het musikale werke van onder andere Berlioz en Liszt geïnspireer. Russiese GAUM-poësie het ‘n invloed op visuele kunstenaars en komponiste van die tyd gehad.  ‘n Interessante voorbeeld hiervan is die opera Victory over the Sun deur Mikhail Matyushin (1913). Dié Russiese beweging het ook later ‘n impak op Avant Garde kunstenaars in Amerika gehad. Voorbeelde hiervan is Downtown musiek (dink Yoko Ono in die 60’s), en die minimalistiese musiek van Philip Glass wat ‘n verdere uitvloeisel van die Avant Garde beweging was.  In die jare wat volg het digterlike liedjieskrywers soos Bob Dylan en Leonard Cohen weens letterkundige invloede hul eie poëtiese stories as liedjies ingespan.

Lirieke as betekenisgewende element

As musikant, maar meer spesifiek, as liedjieskrywer, beskou ek lirieke as die betekenisgewende element van my kuns. Ek vind graag my inspirasie uit literatuur, en meer onlangs, ook uit films (waar teks, die visuele en musiek op hul beste saamwerk). Dit is altyd vir my interessant om te sien hoe kulturele temas, idees en style in al hierdie kunssoorte manifisteer sonder noodwendige gesprek of samewerking tussen kunsmakers uit die verskillende genres. Ek glo die plek waar alle inspirasie vandaan kom is magies, dog universeel – en dat ons gevolglik juis binne hierdie magiese ruimte mekaar vind, by mekaar kan leen, steel (as ek my so mag verstout) en ook by mekaar aanklank vind – ‘n soort bevestiging kry – dat dit wat ons voel, ervaar, observeer, verwerk, prosesseer en uiteindellik skep en met die samelewing deel – konneksiepunte het en deel vorm van ‘n groter prentjie waarvan ons bloot speke in ‘n groter wiel is.

Dit is hoekom ek leen by literatuur. Dit maak vir my sin. Hoe ek dit doen kan ek slegs verduidelik deur my liedjies te deel. Hiermee dan ‘n paar voorbeelde.

Voorbeeld 1: Die wiegelied en die ou man

Danie Botha gebruik in een van sy kortverhale (Iemand by die agterdeur) ’n ou FAK-wiegelied as bron van vertroosting: ’n moeder wat haar kind beskerm teen koue, donkerte en vrees. Ek het dié beeld geplaas teenoor die figuur van ’n ou man, geïnspireer deur ’n Chris Barnard-verhaal (Bos), wat alleen en sonder vertroosting sy naderende dood in die oë staar. Die wind, bome en blare het vir my ’n simboliese wiegelied gevorm wat hom uiteindelik tog in sy laaste oomblikke dra. So word ons van kleins af, soms sonder dat ons dit besef, herinner aan ons sterflikheid. Dit was juis Danie se gebruik van die wiegelied wat my liedjie geïnspireer het.

Hy loop al langs die bergpaaie langs
met ‘n huik oor sy kop getrek
Deur die son, wind, die reën
loop hy al baie jare ver

Sy houtstaf wys die rigting aan
na die Ewigheid
Op die bergtoppe moet hy doodstil staan
om te sien wie volgende moet saam

“Luister hoe fluister die wind deur die boompies
Heen en weer wieg hy al oor die stroompies
Doe, doe bladertjies, slapenstyd nadertjies
So sê die wind vir die blare en blommetjies”

Hy loop een aand laat oor ‘n donker werf
Hy het dalk al hier verby geswerf
Hy voel ‘n seun se hart wat bibber van vrees
Hy wil klop en sê: “Toemaar, dit gaan nog baie lank wees”

Dan begin ‘n vrou in die huis
saggies sing

Daar is iets in haar stem
wat hom tot stilstand dwing:

“Wie roer hier aan my deur so vertroulik en sag?

Kom maar binne, dis awend, dis nag”

“Nee,” sê Hy, “want ek’s ‘n pelgrimskind –
My lewe is swerwe, my naam is die wind”

Hy hou verby want daar’s ‘n ou man wat wag
Dis amper douvoordag
Die ou man ken hom goed, hulle paaie’t al gekruis
die Pelgrim loop gereeld verby sy huis

Die ou man staan kaal en geboë in die stroom

Hy sien die Pelgrim en sy oë rek wyd
Die woorde kom skaars uit:
“Dis jy, dis tyd”

“Luister hoe fluister die wind deur die boompies

Heen en weer wieg hy al oor die stroompies
Doe, doe blaartjies, slapenstyd nadertjies
So sê die wind vir die blare en blommetjies”

Die ou man vertel hoe lank hy al wag
Hy het hom dit heel anders verbeel
“Hou oud is ek Pelgrim? Kyk hoe oud is jy!
Jy, wat kom om my asem te steel…”

“Waar’s die vertroosting, die vrede
waar’s die geluk?
Gaan jy my wrintiewaar, net hiér  –
uit die oggendson uit ruk? Want kyk!”

“Luister hoe fluister die wind deur die boompies
Heen en weer wieg hy al oor die stroompies
Doe, doe bladertjies, slapenstyd nader
So sê die wind vir die blare en blommetjies…

So sê die wind…”

Kyk en luister HIER.

Voorbeeld 2: Antjie Krog se Fughetta vir drie stemme

In 2023 is ek genooi om deel te wees van die Woordfees-produksie Al om Antjie, waar musiekmakers gevra is om gedigte van Antjie Krog te toonset. Ek het Fughetta vir drie stemme uit haar debuutbundel Dogter van Jefta (1970) gekies. Hierdie toonsetting is my ‘n voorbeeld van hoe digters deur die strukturele aard van musiek beïnvloed kan word. Antjie Krog het op 17 reeds die musikale aard van poësie vasgevang en dit in ’n fughetta-vorm geskryf – ’n gedig wat eerder gehoor as gelees wil word.

Ek was verstom dat ‘n 17-jarige iets so diepgaande kon skryf. Ek het met ‘n amper-waansinnige aanslag met die proses weggespring en drie dae later met dié toonsetting by my woonstel uitgestap. Ek het gepoog om die streng fughetta-vorm te respekteer, maar moes elemente aanpas om ’n melodiese vloei en emosionele klimaks te bereik. Ek het die drie stemme met behulp van ’n loop-pedal opgebou. Hier is ‘n opname om na te luister. Ek moet bieg – ek verkies die lewendige uitvoering van die lied, bloot omdat die spanning en kwesbaarheid van die lewendige uitvoering vir my die kwesbaarheid van die gedig meer effektief weerspieël.  Loer gerus hieronder na die manier hoe sy die gedig uitgelê het op die blad. Hoe kan ‘n mens nou nié poog om die gedig te toonset nie? Die struktuur van Krog se gedig het weer vir my geïnspireer om buite my eie komposisieboksie te dink.

Ek het tydens my stap op die Spaanse Camino op die mooiste klein kerk met die wonderlikste akoestiek afgekom – ek sing toe spontaan die eerste versie daar. Loer gerus hier na die klein video wat ek op my TikTok gedeel het. Klik HIER.

Voorbeeld 3: Elias P. Nel se Korhaanman

Dan is daar natuurlik ritme, klank, simboliek. Ek dink aan die GAUM-digters wat min gepla was met die betekenis agter woorde. Hulle was geïnteresseerd in die musikaliteit van woorde – hul klanke en ritmes wanneer hulle in sekere volgordes ingespan word. Dit maak sin dat musikante die beweging aangegryp het. Dit is seker een van die redes hoekom ek so lief is vir Afrikaans. Dit is vol lekker klanke en ritmes wat ‘n musikant met verbeelding vele plesier kan verskaf.

Die kortverhale van Elias P. Nel, spesifiek uit sy bundel Iets goeds uit Verneukpan? (1998), het my besonder geïnspireer. Sy gebruik van natuursimbole en klank het ’n sterk musikale kwaliteit: die milieu waarbinne die storie afgespeel het (‘n Khoi-gemeenskap in die Noordkaap), het stof, dans, reëndruppels, bokke en voëls uitgebeeld. Wonderlike simbole wat maklik met klank en ritme nageboots kan word. Ek het groot vet druppels in die stof hoor val, ‘n soortgelyke klank as ‘n bokspring teen klipharde grond, en dansers wat stof opskop. Ek moet ook krediet gee aan Jan-Hendrik Harley, wat die strykinstrumente se verwerkings vir my gedoen het. Hy het hierdie motiewe instinktief nageboots. Ek dink dit was juis Elias P Nel se gebruik van klank, simbole en kulturele konteks wat dit vir ons as musikante so maklik gemaak het om sy storie in musikale vorm weer te gee. Kyk gerus na die lewendige uitvoering in 2012, waar selfs die danser nie van die verhoog wou afklim nie – dit het die lewenskrag en dinamika van die werk bevestig.

Langs die Gariep het die Watergees wakker geword en haar vir hom gewys

Haar naam klink soos die wind wat saggies deur die riete fluit

Sy hart spring bok soos dansers wat vir reën vra

En hy weet sy is die een wat saans op sy karos moet slaap

 

Maar hy’s nie ryk nie

Die rante yl besaai met sy vee

Hy weet daar’s geen manier dat haar Ta

Die liefdesseën sal gee

 

Maar is jy Korhaan of is jy Muisvoël, man

Gaan jy veg vir jou hart en op die kliprand staan

Tot aan die einde van dae – nooit ophou soek

Tot aan die einde van dae – my naam roep?

Roep my, Soek my! 

Haar stem val soos sagte reëndruppels om hom neer

Die pendoring in sy hart, o, die ding brand seer!

Want hy weet ‘n Korhaan, hy kan sy keel rou skree

Dit terwyl die Muisvoëlnes vir hom ‘n nuwe maat sal gee

 

Maar is jy Korhaan of is jy Muisvoël, man

Gaan jy veg vir jou hart en op die kliprand staan

Tot aan die einde van dae – nooit ophou soek

Tot aan die einde van dae – my naam roep?

 

Roep my, Soek my!

 

“Jy moet jouself elke dag in die oë kan kyk”, sê die Oudste vir hom

“Jy is soos vuurrook, netnou hier, netnou weg

Maak seker jou tyd hier is reg”

 

So, is jy Korhaan of is jy Muisvoël, man?

Gaan jy veg vir jou hart en op die kliprand staan

Tot aan die einde van dae – nooit ophou soek

Tot aan die einde van dae – my naam roep?

 

Roep my, Soek my!

 

Voorbeeld 4: Ingrid Jonker – Dubbelspel en Moswaterval

Van simbolisme gepraat: soms is dit moontlik om natuursimbole in klankvorm weer te gee. Graag gebruik ek ‘n lied vanaf die Korreltjie Kantel album as voorbeeld. Ek het twee van Ingrid Jonker se gedigte in een lied saamgesmelt. Beide se temas is donker – introspektief en in erkenning van die skadukant van die self. Ek het daarom gebruik gemaak van meestal twee donker mineur akkoorde. Ingrid Jonker het dikwels in haar briewe met André P Brink gesels oor spieëls en die tema het ook sterk gefigureer in haar gedigte. In Dubbelspel skryf sy oor die verskillende weergawens van haarself (soos deur haarself en ander gesien). In Moswaterval kon ek nie help om te wonder oor weerkaatsings van water nie. Ek vermoed die gedig belig ook die impak wat die kleinste wese of gebeurtenis (nog ‘n sterk tema in haar werk) binne die groter geheel kan maak. Dink maar aan die rimpeleffek van ‘n klein klippie in ‘n spieëlgladde poel. Dink aan hoe die beeld wat in daardie gladde water weerspieël word, skielik verander, selfs verwronge of aardig word. Ek het hierdie dubbele “ekke”, die lig en donker, die rimpeleffek, en die drup van water probeer mimiek deur met klank, herhaling en vokale effekte in die opname te speel. Luister gerus daarna op die kunsvideo wat ons vir ‘n Ingrid Jonker uitstalling in Nederland gemaak het.

 

Ons dubbelspel het my vermaak

Die kierang speel, die knikkop praat

Die een spieël in my kamer was

Blinkglad, die ander een gebars

 

Jy dink, maar God mens

Jy het my deurgrond

Ek sal jou so verwar

En so verwond

 

Dat jy van spieël tot spieël

Sal draf en wonder

As hierdie sy is

God, wie is die ander?

 

Moswaterval, kantelson

Ek het jou lief, lief, lief

 

Moswaterval, kantelson

Hartedief, dief, dief

 

Moswaterval kantelson

Val, val, val

 

Vinnig, vinnig, vin in die poelietjie

Klippie, kringetjie

Klaar

 

Wie is die ander? Wie is die ander? Wie is die ander?

 

Jy! My eie gesig

Voorbeeld 5: Dagbreek toe! – geïnspireer deur Catherine Willemse

Net soos wat beskrywing van milieu ‘n enorme invloed op my ervaring van Elias P Nel se bundel gehad, wil ek graag uitlig hoe musiek as milieu dikwels in literatuur gebruik word om die verhaal binne ‘n sekere tyd en/of kulturele konteks te plaas. Hoe kan jy byvoorbeeld ‘n verhaal oor slawe in die Mississippi vertel sonder om die verhaal van musiek, gesange en die blues te vertel? ‘n Goeie Suid-Afrikaanse voorbeeld is Deon Meyer se Benny Griessel boeke wat in Kaapstad afspeel. In sy verhale word verwys na musikante en kunstenaars wie tans in Kaapstad woon en werk. Meyer se Suid-Afrikaanse lesers sal dié name herken, sal heel waarskynlik al iewers een van die musikante sien optree het, en sal daarom onmiddellik die kultuur, die atmosfeer, en die stemming van die toneel verstaan. Hoe wonderlik dat Deon Meyer ons land se musikante so verewig in sy boeke.

Ek het op so storie afgekom – die memoirs van Catherine Willemse – Prof Hein Willemse se moeder. Haar memoir, Met ‘n diepe verlange het my diep aangeraak. Haar beskrywing van die mense, die gebruike, die kosse, trap- en perdekarre, en die speel van musiekinstrumente op Oujaaraand in die Helderberg-omgewing het my verbeelding aangegryp. Juis omdat ek die mense van die omgewing én die omgewing so goed ken. Ek het onmiddellik Kaapse klanke nader gehark. Hulle sit toe al die tyd vlak onder die vel. My sangstyl het spontaan verander toe ek begin sing, en toe ek weer sien sit ek met die liedjie Dagbreek toe! – ‘n ode aan Catherine Willemse, haar voor- en nageslagte. Kyk gerus hier na die lied soos opgevoer in Durbanville in 2012.

Langs die voet van Helderberg

Tussen Stellenbosch en Somerset-Wes

Lê ‘n verlede geslote in hopies grond

Van laslappie-mense, beautiful en bont

 

Die Kassiedraers het hul weg gebaan

Vanuit Rusland tot in die Zandvlei

en seevaarders uit die Ooste

Moes die stormwaters bestry

 

Hulle sê die kinders moes die houtjies haal

En daar begin die mooi verhaal

Van blomme pluk en veldkos eet

Die reuk van Moeder Aarde wat mens nooit vergeet

 

Uintjies grawe, skilpad vang

Kammakrankersap taai aan die wang

Blouboetebessie en tammeletjie

En melkpitte wat prut in soetkonfytblikke

 

Khoi-khoi prag het met Hollands getrou

Oos, Wes, Noord en Suid het saam aan die mens gebou

Hulle ken van bymekaar staan en lewe vir nou

Want mens weet nooit wat die dag van more inhou

 

Uintjies grawe, skilpad vang

Kammakrankersap taai aan die wang

Blouboetebessie en tammeletjie

En melkpitte wat prut in soetkonfytblikke

 

Kom die Nuwejaar op die lappieskombers

Soutribbetjies en konsertinas wat blêr

Die perde is gesaal en die trapkar is gelaai

Almal is op pad na Gordonsbaai

 

Waar hulle sing en hulle dans dat die stof so staan

Viool en kitaar, almal speel saam

As hul die hartseer van anderdag vir oulaas groet

Skree ‘n outoppie bly “Dagbreek toe”!

 

 Voorbeeld 6: Dana Snyman se Ouma Plaas

Na die volgende lied versoek was by die Veldsoirée het ek besluit om hom tog by die Innibos Boekenaweek in te sluit – veral omdat Kaapsehoop (waar die naweek aangebied is) nou ook Dana Snyman se tuiste is. Dana Snyman beskryf in sy verhale die nostalgie van plekke, mense en oomblikke met besondere fyngevoeligheid. Dit is so maklik vir ons om onsself of ons familielede in sy verhale raak te lees. So het ek ook in sy Ouma Plaas my eie storie raakgelees: ek het die agteruitgang van dorpe en die broosheid van my geliefde ouma met dementia as ’n diep persoonlike tema ervaar. In my liedjie Ouma se hande speel ek met my én haar herrinneringe – soos plaasgeure sintuiglike herinneringe oproep, het ek ouma-hande as simbool gebruik om verganklikheid, troos en menslike verbondenheid te verwoord.

Hoe het dinge nie verander

vernuwe en vooruitgegaan

Hier waar tyd by haar

alewig net bly stilstaan

 

Dis dié dat sy bly

terughunker na haar tye op die plaas

van blomme aanry mark toe

en heuning haal saam met pa

 

Ek onthou die kamfer-insmeersessies

voor die spieël

haar houtkis vol juwele

tieroog, granaat, robyn

 

Die blou budgieveer

wat haar eerste kêrel vir haar gegee het

net voor hy haar hart

roekeloos gebreek het


My ouma is ‘n klein, klein voëltjie

Sy’t uit die boom uitgeval

Sy skuil nou onder ‘n bossie

met haar hande in haar skoot gevou


…my ouma se hande

wat die wêreld buite kon hou

 

Die vertoonkas vol goematjies

Tretchikoff en die Bybelversies

en daai tissue wat sy sorgvuldig

by haar mou invou

 

Ek kuier nou en die huis

is klam en koud

sy’s virrinneweer

net soos haar gemoed

 

Die Chinese japon van haar

Hy hang nou swaar soos ‘n las

om haar tenger lyf wat

eens op ‘n tyd trots volrond was

 

My ouma is ‘n klein, klein voëltjie

Sy’t uit die boom uitgeval

Sy skuil nou onder ‘n bossie

met haar hande in haar skoot gevou

 

My ouma se hande

wat die wêreld buite kon hou

 

Ek kuier kort want gesels is min

Van een minuut tot die volgende

Ek streel oor haar hande en

Ek bid dat sy weet

 

Dat al is sy nie meer sy nie

Dat niks sal verander nie

Net hierdie hande van my

Wat nou die wêreld buite moet hou

 

Want my ouma is ‘n klein, klein voëltjie

Sy’t uit die boom uitgeval

Sy skuil nou onder ‘n bossie

Met haar hande in haar skoot gevou

 

My ouma se hande

Wat die wêreld buite kon hou

My ouma se hand

Nou sag in myne gevou

My ouma se hande

Dat ék die wêreld buite kan hou

Voorbeeld 7: Jeanne Goosen se invloed

Ek het so baie songs wat deur letterkunde geïnspireer is. Dit is moeilik om hulle almal in een uur in te sluit. Ek sal tog wel hierdie laaste een in wil inwurm, bloot omdat a) die skrywer iemand is wat genoem moet word as mens van musiek en letterkunde praat en b) omdat ek die gedig en die toonsetting daarvan vreeslik geniet. Hy is lekker om te sing en te speel. Die gedig is effe stout én effe hartseer. Net soos die skrywer Jeanne Goosen inderdaad was.

Sy was lief vir musiek, vir diere, die hemelruim, plante en vir dans. Ek onthou een van haar gedigte waar sy ‘n eensame natuurtoneel buite haar venster in die aand as ‘n simfonie beskryf. ‘n Mens voel dit in jou murg. Ek onthou ’n aand waar sy op my klavier gespeel het – jolig, sigaret in die mond, terwyl haar sigaret se as oor my klawers geval het (tot my konsternasie), hoe sy daarna opgespring en met my ma begin langarm het. Ten spyte van die hartseer wat mens in haar werk lees, is daar ook dié kant van haar. Dit is juis dit wat ek in die toonsetting van Sweetness probeer vasvang het.

Hiermee eindig ek dan die viering van musiek en literatuur af. Daar is sekerlik nog so baie om te sê. Ek het nie akademies met hierdie tema omgegaan nie, maar eerder op gevoelsvlak, soos ek glo, meeste van ons doen wanneer ons aan die dans tussen musiek en literatuur dink.  

 

Sweetness

Kom bly by my vannag

Dan leer ek jou Rumba

Die Charleston en die Samba

Dan leer ek jou die Jitterbug

Die Hush Hush en die Cha-cha-cha

 

En dan

Daarna?

Dan croon ons tot dagbreek

Only the lonely

En sommer net: kyk gerus na Gee my ritme – daardie één ding wat skrywers en musikante deur die eeue met mekaar deel. Daar is ‘n tweede weergawe van die lied. Luister gerus watter weergawe die meeste resoneer. 

Volg gerus my musikale reis op Instagram, Facebook, TikTok


The Coming Home Tour:

The thoughts behind the songs

From 4 October to 22 November 2024 I embarked om my first national tour in a very long time. The purpose of the tour was to share the music from my two latest albums with fans (old and new) across country and to celebrate a comeback to the music industry after three years outside of the industry. In the Coming Home Show I shared insights gained during my three-month adventure in Europe (June-September 2024). These insights were interwoven with stories about the origins of the songs released on both albums. I played with the concept of coming home  – of what home really is to us.

I performed in venues across five provinces – the Western Cape, Eastern Cape, Free State, North West and Gauteng. It was incredible to experience the diverse and breathtaking landscapes that each province has to offer, to drive through the vast and imagination-evoking Karoo, and to reconnect with the hospitable people of each district I performed in. I once again realised that it is in real life that one gets to find the gems. We spend a lot of time in the digital world where we are bombarded with bad news on a daily basis. Sometimes it fills us with so much fear that we find it hard to step out and venture into unknown parts of our country. What a pity. I am so grateful my music took me on this journey. It is wondrous out there. 

When you perform there is an energy exchange between yourself and the audience. It is always different – never quite predictable. What I can say, is that my experience on this first journey in a while was absolutely humbling and life-changing. I needed a positive reaction from audiences and I got it. It felt that the content of my work (the songs and the stories I shared) somehow hit a nerve. As a songwriter and storyteller you hope that you can somehow capture what people are feeling and experiencing at the time. Sometimes it is a hit, sometimes it is a miss. This time around I felt it – people responded. My honesty was met with unexpected honesty from the audience too – people sharing their experiences and stories with me after the show, people walking up to me and sharing their opinions and ideas for the first time ever. I felt emotional after almost every show and incredibly motivated to continue on this path I have chosen – knowing that it touches people, affects people in a good way – in a time where we really need to be affected in a good way. 

It is  because of this that I decided to share the titbits I wrote and spoke about, followed by a link to the song that inspired it. I am doing this for all those who did not get to experience the show. I know there are also some audience members who would like to be reminded of a song or story or two. 

I want to thank every single audience member and venue owner who contributed to this inspiring experience. I will treasure it and do my best to approach each future show and tour in the same way – as a privilege and something really sacred. 

10/12/2024

To book the show – see CONTACT PAGE

Harmony

I recently pondered about what harmony means to me. Not harmony in the musical sense, but in the way we live our lives. I did, however, draw insight from the fantastical musical world of harmony.  To me it means sitting in oneself with comfortability – knowing one’s light and dark side – loving it all and finding harmony in the dissonance within.

Should one not come to shine a light on your own fallibility and love it, one tends to seek fortitude in all the wrong places. It can be a shady place to cower in. I would rather seek harmony in my own dissonance. It is true that the world holds its own similar conundrum – the push and pull between light and dark. Having balance in your own inner world allows you the ability to walk this tightrope we call life.

(Parts of this song are inspired by philosopher Heroclitus, and author Amor Towles – specifically his novel ‘A Gentleman in Moscow’). 

10/12/2024

Sweetness

Wat maak jy wanneer jou joie de vivre met eensaamheid trou? En jy gooi so klein bietjie wyn en musiek in die mix? Dan kry jy die Jeanne Goosen gedig, Sweetness.

‘n Ode aan daai aande waar jy net eenvoudig nie alleen wil huis toe gaan nie – wanneer die  kurwes van ‘n vreemdeling se lyf meer aanloklik as die koue gewig van die nag is. Soms vind ons kortstondige tuistes in vreemdelinge, met ‘n klein hupstoot van ou staatmaker, Bacchus. En moenie Apollo vergeet nie. 

11/12/12024

Translation

What do you do when your ‘joie de vivre’ marries loneliness? And you throw a little bit of wine and music into the mix? Then you get Jeanne Goosen’s poem, ‘Sweetness’.

An ode to those evenings where you simply don’t want to go home alone – when the curves of a stranger’s body are more enticing than the cold weight of the night. Sometimes we find short-term homes in strangers, with a little boost from old stalwart, Bacchus. And don’t forget the magic of  Apollo.

Red

Oh, the sweetness of the night. That place where the lights are always dimmed. Where shadows fall over slowly distorting faces that laugh and weep with exuberance. Where night owls don’t bat an eye at ecstasy or indiscretion. For the night is alive. The night is fire. The night is desire. Sometimes I wonder whether the activities of the night will be able to hold their own when the sun shines a light on it. Perhaps not. Red becomes the river we drink too much of.
 
12/12/2024
 
 

Immediate Molly

Gelukkig volg die dag altyd op die nag. Tog kom die dag ook maar  met sy eie probleme. Dit is juis in die dag wat Immediate Molly verby kom. Wie ís Immediate Molly? Sy is die een wat altyd smile, wat nooit ‘n voetjie verkeerd sit nie, nooit kwaad raak nie, en nooit ‘nee’ sê nie. Die een van wie almal hou, want kom ons wees nou eerlik – wat is daar om nié van te hou nie? Behalwe miskien die feit dat daar niks is om nie van te hou nie! Die samelewing stoot so om die uur Immediately Molly’s én Mike’s uit. Hulle loop in die gange van skole en besighede. Hulle sit elke dag vir drie ure in die verkeer sonder om ooit hulle gaskets te blaas. Hulle sit vier aande van die week tot laatnag gebuig oor keyboards in hulle tuiskantore. Jy kan hulle ook vind in hospitaalbeddens weens onverwagse hart- en angsaanvalle, of geknoopte derms van al die stres. So lyk die Molly’s en die Mike’s van die wêreld wat almal please tot in hul eie afgrond in. Al wat ek sê – is dat ‘n ou se werk nie sy huis behoort te wees nie.

13/12/2024

Translation:

Fortunately, the day always follows a scoundrel of a night. Yet the day also comes with its own problems. It is precisely in the day that Immediate Molly comes by. Who is Immediate Molly? She is the one who always smiles, who never puts a foot wrong, never gets angry, and never says ‘no’. The one that everyone loves, because let’s be honest – what’s not to love? Except maybe the fact that there’s nothing not to like! Society produces Immediately Molly’s and Mike’s by the hour. You can see them walking in the corridors of schools and businesses. They sit in traffic for three hours every day without ever blowing their gaskets. They sit hunched over keyboards in their home offices four nights a week until late at night. You can also find them in hospital beds due to unexpected heart and anxiety attacks, or knotted intestines from all the stress. This is how the Molly’s and the Mike’s of the world look – the ones who please everyone into their own abyss. All I’m saying is that one’s work should never be one’s home. 

 

Die baadjies wat ons dra

Wanneer laas het jy ‘n onsigbare gesien? Daardie ou wat hom tuis vind tussen verwaaide tjipspakkies, plastieksakke en leë koeldrankblikke. Gepantser met ‘n vrot baadjie, ‘n broek vol gate, korsige voete en vuil hare. Hy blend in met die gemors. Ek het in Merrimanlaan in die verkeer vasgesit en ‘n man so in ‘n hoek sien slaap. Ek kon nie help om te wonder wat maak dat hy dié plek as sy huis kies nie. Dit moet die onsigbaarheid wees, het ek gedink. Die misgekyk word.  Want kom ons wees nou eerlik – ons almal trek party dae die krae van ons baadjies hoog op en gooi ‘n koue skouer teen die wind. Ons almal loop soms met ons oë op die grond, met die hoop dat niemand oogkontak maak en begin praat nie. “Net nie vandag nie”, dink ons. “Net nie vandag nie”.

In die land van ons waar geld of die gebrek daaraan grense tussen gemeenskappe trek, dra ons maar almal ons baadjies met trots, maar nie sonder skaamte nie. Met Kersfees om die draai – kom ons maak die knope van die baadjies wat ons dra net so bietjie losser om die lyf.

‘Die baadjies wat ons dra’ is ook beskikbaar op Spotify en Apple Music – versprei deur Distrokid. Ek het die liedjie geskryf na ek Daniël Hugo se vertaling van Dimitri Verhulst (Belgiese skrywer) se ‘Die helaasheid van die dinge’ gelees het. Wat ‘n besonderse boek!

19/12/2024

Translation:

When was the last time you saw an Invisible? That guy who finds a home among old cardboard boxes and the trash of the day. Armored with a rotten jacket, trousers full of holes, crusty feet and filthy hair. That guy that blends in with the rubbish on the street. I was stuck in traffic on Merriman Street when I saw a man sleeping in such a corner. I couldn’t help but wonder what makes him choose this place as his home. It must be the invisibility, I thought. The ability to be overlooked. For, let’s be honest – some days we all pull up the collars of our coats and throw a cold shoulder against the wind. We all sometimes keep our gaze toward the ground, hoping no one makes eye contact and starts talking to us. “Not today”, we think. “Just not today”.

In this country of ours – where money or the lack thereof inflicts borders between communities – we all wear our coats with pride, but not at all without shame. With Christmas around the corner – let’s loosen the buttons on the coats we wear just ever so slightly. Let’s keep an eye out for the human who hinds behind invisibility. 

I wrote the song after reading Daniël Hugo’s translation of Dimitri Verhulst’s (Belgian writer) ‘Die helaasheid van die dinge’ – to translate – ‘The misfortune of things’. What a special book!

Little Lies

And so it is. We hide. Divert our eyes. Smile our smiles. Build our towers. Stick to our side of the town. Tell our little lies. We survive.

This song was inspired by the book and series ‘Big Little Lies‘. It made me think of all the many ways in which we lie to ourselves and those around us – all in the name of ‘keeping up appearances’ while trying to maintain our homes. The strange thing about saving face is that we’re not seen for who we really are. Isn’t that what we really need in life? To be seen, not only for who we are, but for who we have the potential to be. No one can help if they do not know.

Actor Dorette Potgieter and her beautiful daughter Lia Luna Li performed in the music video. My friends Pieter and Melissa’s beloved Hannes also played the cutest role in this video. Video by Hanno Matthysen. 

The song is currently only available on YouTube. 

Have a look and a listen to the video  here.  Want the song? Why not pop me an email and I will gift you with the song!

20/12/2024

Thank You

Sometimes we are so busy building our dream home that we don’t stop to take a good look at the one we are actually living in. All those little things we sweep under the carpet or push into the corner of a closet soon to be forgotten. Until one day…when someone switches on all the lights…and you see your home for what it really is. You realise, “Oh my! I’ve been building a castle in the sky”! You see it all come crashing down. It can be devastating.

Amor Towles’ Gentleman in Moscow said that “inconvenience carries the most meaning”. That too is true of the inconvenience of disillusionment. Once you’ve felt your sadness, your anger (even at yourself), comes gratitude…and the realisation that fear and dreams walk shoulder to shoulder. Somewhere in the process of disillusionment lie the stepping stones to building the home and life you really need and deserve.

I hope you enjoy my song, ‘Thank You’. It is about new beginnings, acceptance, loving, letting go and always seeing the value in the inconvenient. The song is also available on Spotify, Apple Music and other platforms. Video art by Zia Geldenhuys.

31/12/2024

Dis die dors

My reise in Europa in 2024 was ‘n lewensveranderende en onvergeetlike ervaring. Ek probeer so hard om vas te hou aan daardie lewenslustige ervaringe en die impak wat dit op my gehad het. Ek bly dink wat ek volgende kan doen om daardie dors vir avontuur en opwinding te les. 

Terwyl ek in stede soos Madrid, Barcelona en  Amsterdam gewandel het – het dit my opgeval hoe ons natuur eenkant toe bly skuif. Die mens wil alewig die koue, hitte, creepy crawlies en die vlieëndes beheer. Tog, wanneer ons wil ontspan, uitspan, vakansie hou, uitkom – is dit dikwels die natuur wat ons loop opsoek. Ons is bereid om duisende rande daarvoor te betaal.

Gevaar, opwinding, uitdaging – dis wat ons soek. Fisies en geestelik.

Dit laat my toe dink aan ons heinings en ons grense. Hulle laat ons veilig voel, ja. Maar ook afgestomp, rusteloos, ontevrede. Altyd hunkerend.

Dis die dors waarna ek hier bo verwys. Die dors vir die lewe – soos dit bestem was op daardie dag toe ons almal ons eerste oergil gegil het by geboorte.

Met almal van ons wat nou weer regmaak om die nuwe jaar aan te pak, in ons ou of nuwe roetines in te skakel en weer volstoom ons drome na te jaag en na ons naastes en geliefdes om te sien…hier is my wens…

Kom ons bly altyd bewus van daardie inhirente dors vir die lewe – die hunkering. Kom ons wees eerlik met onsself oor wat dit is wat vir ons belangrik is, wat ons siel voed, wat ons laat ontspan, wat ons gelukkig maak. Kom ons kommunikeer dit aan mekaar en maak seker dat ons mekaar aanspreeklik hou om tyd te maak vir hierdie dinge. Ons almal draai soms in die verlede en fokus daagliks op die bou van ‘n beter en veilige toekoms. Kom ons maak seker ons maak tyd om die glorieryke hede behoorlik te ervaar.

06/01/2025

 

Translation

My travels in Europe in 2024 were a life-changing and unforgettable experience. I try so hard to hold on to those life-giving experiences and the impact they had on me. I keep thinking what I can do next to quench that thirst for adventure and exhilaration.

While walking in cities like Madrid, Barcelona and Amsterdam – it struck me how we keep pushing nature aside. Man always wants to control the cold, heat, creepy crawlies and the flying creatures. Yet, when we want to relax, take a holiday, get out of the mundaneness of life in the fast lane – it is often nature that we seek out. We are willing to pay thousands of rands for it.

It reminded me of our fences and our borders. They make us feel safe, yes. But also dull, restless, dissatisfied. Always yearning.

That is the thirst I am referring to above. The thirst for life – as it was destined to be on that day when we all screamed our first primal scream at birth.

With all of us getting ready to start the new year, settling into our old or new routines, chasing our dreams and working to take care of our nearest and dearest…here is my wish…

Let us always remain aware of that inherent thirst for life – that craving. Let’s be honest with ourselves about what is important to us, what feeds our soul, what relaxes us, what makes us happy. Let’s communicate this to each other and make sure we hold each other accountable to make time for these things. We all at times turn to the past and we all focus daily on building a better and safer future. Let’s make sure we make time to properly experience the glorious present.

Video by Lukas Stander.

 

Geleende tyd

Die Groot Dors stuur my toe op ‘n 3-maandelange avontuur deur Europa se mediterreense lande (en natuurlik ‘n stukkie Nederland). Ek het my reise in Europa afgeskop met 13 dae op die Camino Del Norte (Noordkus van Spanje). Ek het so 310 kilometer gestap tot by Santiago de Compostela.

Voor die Camino het dit gevoel of tyd deur my lyf trek. Nie net tyd nie, maar ook die lewe en al sy stressors. Ek was nie gesond nie – ek het te hard gewerk, te min gespeel en definitief nie na myself gekyk nie. Elke nuwe kreukel, vlekkie, die effense stadiger opstaan as ek kruisbeen sit – het my angstig laat voel. Dis snaaks hoe vrees al nader kruip soos mens ouer word. Hoe smag mens nie na die sorgeloosheid en die vreesloosheid van die jeug nie!

Na die Camino voel ek anders. Ja, ek is steeds op geleende tyd. Dit ontduik ‘n mens nooit, maar daar is ‘n groter bewussyn…

van hoe my kop (vrees ten spyt) krag uit my bene tap, hoe bloed deur my hart en lyf pomp, my lewendig hou, al voel ek nie altyd so nie.  My ervaring langs die Camino het my gehelp om weer die wonder van nie net die wêreld nie, maar ook, die wonder van die liggaam, en die vasberadenheid van die kop te waardeer.

Meer as dit, die belangrikheid van die enigheid tussen die verstand, die siel en die liggaam. Dit is lewe. Dit is waar ons krag en wonder skuil. 

Ek het die reuke van Spanje se landelike gebiede daagliks ingeasem. Die velde het vir my soos chamomile tee geruik.

Die groot moeder se asem (koud en warm) het ek 24-7 teen my vel gevoel. Die son het my gebak, reën het genadeloos op my neergesak en my tot in my tone in natgemaak. Dit is in daardie oomblikke wat ek op my gelukkigste en lewendigste gevoel het. Toe ek bloot moes aanstap, lag, vertrou dat my liggaam my van binne sou warm maak, en my bene doodeenvoudig net moes hou! Koffie en sjokelade het nog nooit so goed geproe nie! 

Ek het op ‘n ander manier kennis gemaak met my kop. My kop verstaan nie altyd alles nie en hardloop meestal van my liggaam af weg.

Na dese weet ek dat dié plek, onse Aarde, dié huis wat ons almal op geleende tyd deel – die grootste geskenk is waarvoor ons kan vra. 

Eintlik gaan dit maar net oor wat ons met hierdie geleende tyd maak. Ons sit die pot meeste van die tyd so mis.

Die groot uitnodiging is dat ons met pens, pootjies, hart, siel, gesonde verstand en absolute oorgawe met hierdie lewe omgaan.   

En basta met die res!

07/01/25

 

Translation:

The Great Thirst sent me on a 3-month adventure through Europe’s Mediterranean countries (and of course a section of the Netherlands). I kicked off my travels in Europe with 13 days on the Camino Del Norte (North Coast of Spain). I walked about 310 kilometers to Santiago de Compostela.

Before the Camino, it felt like time was passing through my body. Not just time, but also life and all its stressors. I wasn’t healthy – I worked too hard, played too little and definitely didn’t look after myself.

Every new wrinkle, stain, the slightly slower getting up when I sat cross-legged – made me feel anxious. It’s funny how fear creeps closer as you get older. How one yearns for the carelessness and the fearlessness of youth!

After the Camino I feel different. I’m still on borrowed time. It never eludes one, but there is a greater consciousness…
of how my legs draw strength from my mind (despite fear), how blood pumps through my heart and body, keeping me alive, even if I don’t always feel that way. My experience along the Camino helped me appreciate again the wonder of not only the world, but also, the wonder of the body, and the determination of the mind.

More than that, it reaffirmed the importance of the unity between the mind, the soul and the body. This is life. This is where our power and wonder as humans lie.

I breathed in the smells of Spain’s rural areas daily. The fields smelled like chamomile tea to me. I felt the great mother’s breath (cold and hot) against my skin. The sun baked me, rain poured down mercilessly on me and soaked me up to my toes. It is in those moments that I felt at my happiest and most alive. When I simply had to walk, laugh, trust that my body would warm me from the inside, and my legs simply had to keep going! Coffee and chocolate never tasted so good!

I got to know my mind in a different way. My head doesn’t always understand everything and mostly runs away from my body. After this, I know that this place, our Earth, this home that we all share on borrowed time – is the greatest gift we can ask for.

It’s all about what we do with this borrowed time. We miss the point most of the time.

The great invitation is that we engage with this life with everything we’ve got – body, heart, soul, common sense,  and absolute surrender.

And basta with the rest!

I'd rather be alone

Many people spend a lot of time looking for meaning in romantic love. We often hope therein will lie perpetual happiness. I think many happily married couples will tell you that this is not necessarily the case.
 
Make no mistake, I do believe in and hope to find love again in my life.
 
I also believe that love thrives when the embers of our fire are fed. When they are allowed to simmer, spark or burst into vivacious flames at times. For the spirit is the flame.
 
Love should feed it, not contain or smother it to ashes. That will most certainly leave the house cold.
 
I have come to realise that I would rather be alone than alone in love.
 
This realisation sparked the song “I’d rather be alone” which some might think is sad. I don’t think so.
 
I want it to be experienced as liberating, as a tool to keep one’s boundaries in check, to never allow the wrong kind of love to kill your flame. Why? To keep you open to the right kind of love when it finally finds you, being you!
 
This song is available on Spotify, Apple Music and other streaming platforms. The music video is on YouTube and was made by Tessa Jay Glanville, a lovely creative I had the pleasure to work with.
 
Share with someone you think needs to hear this, leading into a brand new year of self love. It’s always worth it!
 
 
10/01/2025

Whose life is it anyway

Based on my previous post, it is evident that I am OK with being alone. But I do acknowledge that we humans are pack animals. Fortunately love comes not only in the form of romance, but in many forms. That is one thing that was affirmed to me while in the Mediterranean – Spain, Greece, Portugal, Southern France, Italy! There people move in 2’s, but more likely in 4’s, 6’s and 8’s. They always eat together! Friends and family. What did one Spaniard say to me? “There are only two things important in this life – your health and your family”! I say, even the family you choose.
 
Ah, the Mediterranean tapas! One thing it taught me was that one should never eat alone! It’s not only about replenishment of the body, but so too of the soul – through food, wine, conversation, laughter, togetherness.
 
It does sometimes happen that the group or “collective” can lose its way. It can become hurtful instead of nurturing. That usually happens when its rules imprison instead of serve. When it excludes instead of includes.
 
I went on a lot of history tours while abroad and was reminded that there is no nation who has not had to fight for its freedom at some stage. There are few nations who have not, despite their own path to liberty – been complicit in cruelty and prejudice towards some other group. We are fallible in our approach to freedom. All of us.
 
I feel a shift in the world. Less tolerance. The reigning in of things. More rulemaking. The pendulum keeps swinging whether we like it or not. Amid all this swinging we must duck – mind our heads while finding our own truth and way of life. I believe now is the time for us to stand by our convictions, live it and be a bit bolder in speaking out when the collective seems to be losing the plot. We might feel we are too small, too insignificant and powerless. But we can make an immense difference in the lives and experiences of people living in and around our communities. We have a responsibility. For this is our time, too. We will form part of this era’s history. We have a role to play. This is our life.
 
‘Whose life is it anyway’ is a song I wrote in response to current movements that fail to promote inclusivity, even when claiming to do so. Enjoy the song.
 
11/01/2025
 

Gee my ritme

Diegene wat my vertonings gereeld bywoon en bietjie fyner luister na lirieke, sou al agtergekom het dat ek ‘n groot voorstander is van die natuur as mentor. Ek glo die belangrikste lewenslesse word dikwels in die natuur geleer. Ek skryf dikwels daaroor. Ek glo ook dat musiek (net soos ander kunsvorme) – kreatiwiteit eintlik – ‘n ongelooflike hulpmiddel is in die uitdruk van die lewenslesse, ons ervaringe en al die emosies wat daarmee gepaardgaan. Musiek het my al deur baie donker tye gedra.
 
Luister gerus hier na die nuwer weergawe van ‘Gee my ritme’ soos hy op my nuwe album “Dis die dors” (2024) bekendgestel is. Die musiekvideo op YouTube is gemaak na ek die eerste weergawe van die song bekendgestel het in 2016.
 
 
13/01/2025
 
Translation:
 
Those who regularly attend my shows and listen a little more closely to lyrics, would have already noticed that I am a big supporter of nature as a teacher. I believe the most important life lessons are often learned in nature. I often write about it. I also believe that music (just like other art forms) – creativity really – is an incredible tool in expressing the lessons of life, our experiences and all the emotions that come with it. Music has carried me through many dark times.
 
Feel free to listen here to the newer version of ‘Gee my ritme’ as it was introduced on my new album “Dis die dors” (2024). The music video on YouTube was made after I released the first version of the song in 2016. Happy listening! 

News of the day

In psychology they talk about our inside and our outside world. The two worlds we live in. It is a lifelong challenge – navigating your way between these two worlds. I dare to say we now find ourselves in the daunting position of dabbling in a third space – the ether. A new world which obviously is amazing and has immense benefits to society, but also (as everything in life), has its downside. It is a space wherein we get to create an additional version of ourselves, where we get to curate how other people see and perceive us. The mirror we are to the world. On the other side of the coin lies of course the fact that it is in this same space that others can decide how they curate the truth (or fragments thereof) and convey it to us. Especially the bits about war, famine, corruption, scandal – humankind at its worst. No wonder we want to put a filter over everything.
 
I recall a morning… it was still early days in the Ukraine-Russia war. I went onto YouTube to watch a news channel reporting on it. I found it disturbing so early in the morning and decided to exit YouTube (it was too much for my empty stomach). I remember thinking that it should not be so easy to switch the war off like an episode on Netflix. I switched to Instagram, swiped around, stumbled across a video of some random woman contouring her face. I ended up watching that brainless video for about 7 minutes. The disgust in myself was lingering, I must confess. I was questioning my own depth. I know it’s not so simple or even remotely true, but it did leave a bad taste in my mouth. I had to write a song about it.
 
I do believe we all come from the Deep, but we have forgotten.
 
Nowadays we tread in shallow water.
 
15/01/2025
 
 

The River

In many cultures the river is a symbol of life. To me it also symbolises the cyclical nature of everything – the notion that there is no real beginning, middle or end to most things. I find it so strange that we are brought up to think we are in some sort of linear race towards something…with so little to measure our progress by except perhaps restrictive man-made convention. I love the idea that there is no end, and that we are constantly becoming something, ever evolving and changing. I love the idea that we are always part of a greater whole, even if we don’t necessarily understand it in a tangible way. It relieves us from stress to know that life is like a river. You can cruise down it any way you please.
 
Rivers are also often a symbol of interconnectedness and spirituality. One only has to look at how many diverse communities settle and live next to rivers, share rivers and are affected by the health or sickness of a river. Even when communities are segregated, they are inevitably bound by the water. This too carries a lot of meaning for me about life. About understanding your place in all of it, and acknowledging what is important, and what most definitely is not. A reminder that we should not allow ourselves to be segregated due to the Material, but to always be on the lookout for that golden thread that binds us as people and living things. Enjoy this little piece of existential music. 😉 My own “theatre of the absurd” song. 
 
16/01/2025
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Francois3000

Hi Luna
Where was I? Only learnt about you by buying the Huisgenoot to exercise my brain with crossword puzzles (what an excuse for someone to buy Huisgenoot) Immediately went to Youtube to search for your music, and I like your voice/music styles very much (added your songs to my master playlist)
I see that you also added to your repertoire by going through the trials that life throw at us. I have also started dabbling in poetry after similar tribulations many years ago(it seems life coaxes our best thoughts from us, by taxing our emotions) I have no musical skills(except that I know when I hear a good song), but hope one day that one of my attempts at poetry will make the lyrics of a good song, over and above the few poems I had published in poetry competitions.
Keep up with what you are doing. I am sure you have a legion of fans built up over the years.
PS Am I the first to comment?

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0